Urenlang klimmen en klauteren door alle speelrekken, een wedstrijd in het Ninja-Parkour en de leukste kinderfeestjes. Maak kennis met de best lopende en nieuwste Ballorig vestiging in Hannover. Eén van de meest moderne en mooiste vestiging op dit moment. In 2020 staan nog minimaal twee nieuwe vestigingen gepland in Mönchengladbach en Bielefeld. Allemaal gigantische indoor speelparadijzen, waarbij kinderen kunnen doen en laten wat ze willen. Aan ons de taak om de doelgroep van Ballorig kennis te laten maken met de nieuwe vestiging in Hannover.  

Nederlands succes met een Duitse twist

Het begon allemaal ruim anderhalf jaar geleden, in 2018, toen Ballorig Duitsland ons benaderde om samen met hun, de nieuwste vestiging te voorzien van de nieuw ontwikkelde huisstijl. Daarbij moest dan ook een spetterende openingscampagne worden bedacht, om alle inwoners van Hannover kennis te laten maken met het tot nu toe nog onbekende Ballorig. In Nederland is Ballorig inmiddels onmisbaar voor jonge ouders en hun spelende kinderen. Met bijna veertig vestigingen door heel Nederland, is Ballorig inmiddels een begrip. Sinds een paar jaar is Ballorig ook actief op de Duitse en Belgische markt. Waarbij in Duitsland momenteel de grootste groeimarkt zit.

Plan van aanpak

Aan ons dus de taak om de mensen kennis te laten maken met Ballorig. Waarbij het merk Ballorig in Nederland al erg bekend is, is dat in Duitsland een ander verhaal. Daarom zijn we begonnen met een basis beeld, waarbij direct te zien is wat er bij Ballorig te doen is. In Nederland wordt er veelal gecommuniceerd met Chat, de kat van Ballorig. Dit konden we niet direct toepassen in Duitsland, aangezien vrijwel niemand wist wie Chat was. De mascotte is pas in een later stadium gecommuniceerd en is veelal te zien in de vestiging en op de sociale media. Chat wordt dus pas zichtbaar als de doelgroep al een keer kennis heeft gemaakt met Ballorig.

De grote opening

We begonnen groots, in het hartje centrum van Hannover. Waarbij we op een zaterdag in het grootste winkelcentrum van de hele regio een pop-up Ballorig hadden neergezet. Hierdoor maakte het winkelende publiek direct kennis met wat Ballorig is. Maar tegelijkertijd maakten we kinderen en ouders enthousiast met het Ballorig-gevoel. Verder zorgden we ervoor dat Ballorig overal was te zien in de omgeving, met borden langs de weg en op de stations, ads op sociale media en met regelmaat op de radio. En dat alles met succes.

Een succesvolle campagne

In de eerste weken na de opening was het een drukte van jewelste. Enorm veel kinderen en hun ouders ondervonden direct wat het Ballorig-gevoel was. Binnen een paar maanden liep de nieuwe vestiging al beter dan ooit was gedroomd. Na een paar succesvolle maanden begonnen we dan ook met een onderzoek onder de bezoekers, over hoe zij kennis hadden gemaakt met de nieuwe Ballorig vestiging. Wat bleek, de pop-up Ballorig was een groot succes. Ruim een kwart van alle bezoekers kwam direct naar de vestiging door het evenement in de binnenstad. Daarnaast was het effect op mond tot mond enorm. Nog steeds gaat de vestiging in Hannover als een speer en bij de nieuwe vestigingen zullen we met soortgelijke campagnes, er weer een succesverhaal van maken.

Geïnteresseerd na het lezen van het verhaal over Ballorig? We staan altijd open om een lekker kopje koffie te drinken en te praten over wat er mogelijk is voor uw bedrijf. Neem snel contact met ons op. U kunt ons altijd mailen naar info@thecreatingdutchman.nl of bel ons op 06 282 643 41. Tot snel! 

WE KOMEN GRAAG MET U IN CONTACT!

Maak hieronder een (gratis) vrijblijvende afspraak

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.