Door de coronacrisis zijn veel bedrijven genoodzaakt te sluiten. Dit vraagt dus om creatief ondernemen. Een week geleden zijn we met The Creating Dutchman begonnen om bedrijven op creatief vlak te helpen. Zo zijn we een mooie samenwerking aangegaan met Grand Café de Dikke van Dale in Leeuwarden. Het Grand Café staat bekend om zijn gezellige sfeer, goede service en de vele speciaalbieren. Maar door de maatregelen van zondag 15 maart, moest ‘de Dikke’ halsoverkop dicht. Maar stil zitten, dat zat er niet in.

Het idee

Ruim een week geleden benaderde de eigenaresse ons, ze wilde graag een Bierproeverij aan huis gaan realiseren. Lekkere bieren met goede hapjes aan huis, maar dan wel op de manier van ‘de Dikke’, mét een persoonlijke touch. Lokale ondernemers moesten ook goed naar voren komen. Wie wat bij de Dikke van Dale besteld, besteld indirect ook producten van de lokale ondernemers, was de gedachte. Want die worden immers ook hard geraakt. Het landelijke initiatief #supportyourlocal is dan ook van groot belang voor de eigenaresse.

Bierproeverij aan huis

Na een brainstormsessie waren we het al snel eens: ‘de Dikke van Dale komt bij je thuis!’ En dit gaan we doen door middel van korte begeleidende filmpjes bij elke gang. Elke bierproeverij bevat vijf gangen, waarbij je een speciaalbieren krijgt met bijpassende hapjes. In de video’s vertelt Jaap, de bedrijfsleider en bierspecialist, wat over de achtergrond van het bier. Maar ook waarom de bieren zo goed bij het hapje passen. Dit is precies zoals het gebeurt in de Dikke van Dale zelf, maar dan op video. Op deze manier proberen we het gevoel van ‘de Dikke’ bij de mensen thuis te brengen.

De uitvoering

Hieromheen hebben we diverse middelen bedacht en gecreëerd. Zo krijgt elke tas een infosheet over de bieren en de hapjes. Op deze infosheet staat een uitgebreide uitleg over wat in de tas zit. Maar ook een QR-code, zodat de gasten thuis met een klik op de telefoon de filmpjes kunnen bekijken. In de filmpjes zien we Jaap op diverse locaties in de Dikke van Dale uitleg geven. Daarnaast wordt er constant een koppeling gemaakt naar de sociale media van het bedrijf. Verder hebben we voor de sociale media ook diverse posts gemaakt en filmpjes opgenomen om de gasten van ‘de Dikke’ persoonlijk aan te spreken.

Resultaat

Na kleine opstartperiode, is het project een groot succes geworden. In het begin konden de mensen de pakketten wat lastig vinden, maar nu is er sprake van een groot succes. Onder andere door berichten van Suksawat en Omrop Fryslân. Maar ook een mooie vermelding van Visit Leeuwarden op Twitter en Facebook en een reclame in de Leeuwarder Courant hielpen mee aan het succes.

Nieuwe pakketten

Naast ‘De Dikke Bierproeverij’ heeft de Dikke van Dale ook andere pakketten geïntroduceerd met het oog op de feestdagen. Voor de liefhebbers is er nu ook een ‘De Dikke Wijnpakket’ en een ‘De Dikke Bierproeverij met wijn’. Ieder pakket heeft een eigen infosheet met bijpassende video’s. Interesse? Bestellen kan via www.dedikkevandale.nl of kijk op de Facebook van de Dikke van Dale.

Geïnteresseerd na het lezen van het verhaal over de Dikke van Dale? We staan altijd open om eens te praten over wat er mogelijk is voor uw bedrijf in deze tijden. Neem snel contact met ons op. U kunt ons altijd mailen naar info@thecreatingdutchman.nl of bel ons op 06 282 643 41. Tot snel!

WE KOMEN GRAAG MET U IN CONTACT!

Maak hieronder een (gratis) vrijblijvende afspraak

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.